|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

اقدامی دیگر در توسعه سد سازی لرستان

عملیات اجرایی احداث سد تاج امیر در شهرستان دلفان با حضور استاندار لرستان، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)، جمعی از معاونین استاندار و مدیران استانی در منطقه خاوه شهرستان دلفان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو پاون ، عملیات اجرایی این سد از سال 91 آغاز شده که به دلایل مختلف متوقف شده که با همت شرکت آب منطقه ای لرستان و قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص)، عملیات اجرایی این سد عصرشنبه به صورت رسمی آغاز شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث سد تاج امیر گفت: این سد با هدف تامین آب شرب شهر و روستاهای اطراف، تامین آب صنعت و محیط زیست ساخته می شود.

مهندس علی امید سیفی افزود: حجم ذخیره این سد 9.5 میلیون متر مکعب است که بر اساس برنامه ریزی انجام شده هفت میلیون متر مکعب به مصرف شرب، یک میلیون متر مکعب در مصارف صنعتی و یک میلیون متر مکعب در مصارف زیست محیطی مصرف می شود.

وی تصریح کرد: ارتفاع این سد از پی 50 متر و عرض آن 8 متر بوده که بر اساس برنامه ریزی انجام شده طول تاج 225 متر و از نوع سنگ ریزیه ای با هسته رسی ساخته می شود.

وی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز این سد تا مرحله تکمیل 540 میلیارد ریال خواهد بود که برای تجهیز کارگاه، تاکنون 20 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بارندگی و روان آب های شهرستان دلفان اظهار داشت: این شهرستان با 120 هزار هکتار اراضی خود حدود 7 درصد اراضی استان را تشکیل داده است.

سیفی افزود: میانگین بارندگی در این منطقه 818 میلیمتر در سال بوده که 10 درصد از میانگین کشوری نیز بالاتر است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان با اشاره به وجود 320 حلقه چاه در این شهرستان اظهار داشت: این چاه ها با حجم برداشت 30 میلیون متر مکعب در سال در بخش کشاورزی 10حلقه و در بخش صنعت 67 حلقه فعالیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر در این شهرستان سه رودخانه فصلی و سه رودخانه دائمی به طول تقریبی 250 کیلومتر وجود دارد که 82 موتور تلمبه با حجم استحصال 12 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه ها در حال برداشت آب هستند.

وی اضافه کرد: این شهرستان از یک هزار و 960 چشمه و 25 رشته قنات و 25 رشته قنات تشکیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در این شهرستان اظهار داشت: شهرستان دلفان به دلیل پراکندگی جمعیتی و همچنین وجود رودخانه های گوناگون به عنوان یکی از شهرستان های مورد نظر این شرکت از طرح های متنوع و گوناگونی برخوردار است.

وی تصریح کرد: ایستگاه پمپاژ گلوم بحری، ایستگاه پمپاژ اسماعیل آباد، سد مخزنی نورآباد، سد مخزنی تاج امیر تنها بخشی از خدمات این شرکت در شهرستان دلفان است که سد تاج امیر به همت موسسه علی ابن ابی طالب (ع) قرارگاه خاتم به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی آغاز شده است.

در ادامه این آیین استاندار لرستان نیز گفت: استان لرستان با اقدامات و طرح های مختلف در دست اجرا توانسته است در میان سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

مهندس هوشنگ بازوند افزود: برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی همه گروهها، مردم و ادارات باید پای کار باشند تا بتوان طرح ها و برنامه های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کرد.

وی تصریح کرد: پروژه سد تاج امیر به عنوان یکی از طرح های اقتصاد مقاومتی امروز با دستان توانمند فرزندان این مرز بوم و با مدیریت سردار عبداللهی آغاز می شود تا بتواند سرمنشاء خدمات به مردم منطقه باشد.

وی اجرای این طرح را به عنوان یکی از طرح های بزرگ نظام اسلامی در ایران دانست و اظهار داشت: ایجاد زیرساخت های توسعه نظیر جاده، راه آهن، توسعه فرودگاه و زیر ساخت هایی همچون سد سازی و شبکه های آبیاری می تواند موجب رشد و توسعه استان در همه زمینه ها و آماده سازی برای سرمایه گذاری بیشتر باشد.

سردار سرتیپ پاسدار عباداله عبداللهی افزود: طرح های بزرگی همچون پتروشیمی، ساخت سد و شبکه آبیاری، ساخت راه و راه آهن، ساخت و توسعه فرودگاهها می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.

وی اضافه کرد: قرارگاه خاتم به پشتیبانی مردم و با حمایت های مردمی توانسته است با حضور جوانان متعهد، متخصص و دانش آموخته نظام اسلامی در طرح های داخلی کشور سند زرینی از توسعه و رفع محرومیت را رقم بزند.

وی در ادامه با شاره به پروژه های قرارگاه سازندگی در استان لرستان نیز اظهار داشت: با برنامه ریزی انجام شده در سال 95 بیش از 40 پروژه در کشور به بهره برداری می رسد که سهم استان لرستان از این تعداد سه پروژه سد و نیروگاه رودبار الیگودرز، خط انتقال آب شرب کاکارضا به خرم آباد و طرح توسعه فرودگاه خرم آباد است.

وی در پایان اتمام طرح های نیمه تمام را اولویت اصلی اجرای طرح ها دانست و افزود: با تکمیل طرح های نیمه تمام می توان زمینه خدمات رسانی به مناطق محروم را فراهم کرد.

کد خبر: 220
  تاریخ خبر : 3 خرداد 1395
 روابط عمومی
 2611
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 60
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 11,434
  • بازدید دیروز : 26,143
  • کل بازدید : 6,908,246
  • آخرین به روزرسانی : 5 اردیبهشت 1403 14:17:25
  • شناسه IP شما : 3.17.5.68

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020