جمعه, 2 تیر 1396


تماس با ما

خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری –  شرکت آب منطقه ای لرستان

کد پستی : 6814993437

پست الکترونیکی: lsrw@lsrw.ir

آمار بازدیدکنندگان
کاربران آنلاین :2
بیشترین بازدید همزمان:37
بازدید امروز :657
بازدید دیروز :694
کل بازدید :313175
میانگین بازدید :388
آخرین به روزرسانی:1396/04/01 10:31:29

رهنمودها،بیانات و محورها

پیام نوروزی مقام معظم رهبری در سال 1395

  1. بخشی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵

     

    سالها و ایام عمر انسان، مشتمل بر فرصتهائی است و مشتمل بر تهدیدهائی است. هنر ما باید این باشد که از فرصتها استفاده کنیم و تهدیدها را هم تبدیل به فرصت کنیم. سال ۹۵ پیش روی ما است. در این سال هم مانند همیشه، فرصتها و تهدیدهائی وجود دارد. همه باید تلاش کنند تا بتوانیم از فرصتهای این سال به معنای حقیقی کلمه استفاده کنیم و کشور از اول تا آخرِ این سال تفاوتهای محسوسی پیدا کند.

    امیدهائی وجود دارد برای سال ۹۵. انسان به مجموعه‌ی اوضاع که نگاه میکند، امیدهائی را مشاهده میکند. البته برای تحقق این امیدها باید تلاش کرد، باید کار شبانه‌روزی کرد و باید بی‌وقفه سعی و کوشش کرد. اصل قضیه این است که ملت ایران باید بتواند کاری بکند که خود را در مقابل تهدیدهای دشمنان و دشمنیهای آنها، از آسیب‌پذیری خارج کند. ما باید کاری کنیم که در مقابل تهدید دشمنان، آسیب‌پذیر نباشیم. آسیب‌پذیری را به صفر برسانیم.

    به گمان من مسئله‌ی اقتصاد در اولویت اول است. یعنی وقتی انسان نگاه میکند، در میان مسائل اولویت‌دار، از همه فوری‌تر و نزدیکتر، مسئله‌ی اقتصاد است. اگر به توفیق الهی، هم ملت و هم دولت و مسئولان گوناگون، بتوانند در مسئله‌ی اقتصاد کارهای درست و بجا و متقن را انجام دهند، امید این هست که در مسائل دیگر، مثل مسائل اجتماعی، مثل آسیبهای اجتماعی، مثل مسائل اخلاقی، مثل مسائل فرهنگی هم تأثیرگذار باشند.

    در مسئله‌ی اقتصاد، آن چیزی که مهم است و اصل است، مسئله‌ی تولید داخلی است؛ مسئله‌ی ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است؛ مسئله‌ی تحرک و رونق اقتصادی و مقابله‌ی با رکود است؛ اینها مسائل مبتلابه مردم است؛ اینها چیزهائی است که مردم آنها را حس میکنند و مطالبه میکنند؛ و آمارها و اظهارات خود مسئولین هم نشان میدهد که این مطالبات مردم و این خواسته‌های مردم بجا و به‌مورد است.

    اگر ما بخواهیم مشکل رکود را حل کنیم، مشکل تولید داخلی را حل کنیم، بخواهیم مسئله‌ی بیکاری را حل کنیم، بخواهیم گرانی را مهار کنیم، علاج همه‌ی اینها در مجموعه‌ی مقاومت اقتصادی و اقتصاد مقاومتی گنجانده شده است. اقتصاد مقاومتی شامل همه‌ی اینها است. میشود با اقتصاد مقاومتی به جنگ بیکاری رفت؛ میشود به جنگ رکود رفت؛ میشود گرانی را مهار کرد؛ میشود در مقابل تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرد؛ میشود فرصتهای بسیاری را برای کشور ایجاد کرد و از فرصتها استفاده کرد؛ شرطش این است که برای اقتصاد مقاومتی کار و تلاش انجام بگیرد.

    گزارشی که برادران ما در دولت به من دادند، نشان میدهد که کارهای وسیعی کرده‌اند؛ منتها این کارها کارهای مقدماتی است؛ کارهائی است در زمینه‌ی بخشنامه‌ها و دستورها به دستگاههای مختلف؛ اینها کارهای مقدماتی است؛ اما آنچه که لازم است ادامه پیدا کند، عبارت است از اقدام کردن و عمل کردن و روی زمین، محصول کار را به مردم نشان دادن؛ این آن چیزی است که وظیفه‌ی ما است؛ که من ان‌شاءالله در سخنرانی شرحش را به آحاد ملت عزیزمان عرض خواهم کرد.

    بنابراین آنچه که من به عنوان شعارِ امسال انتخاب میکنم، عبارت است از «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» این، راه و جاده‌ی مستقیم و روشنی است به سمت آن چیزی که به آن احتیاج داریم. البته توقع نداریم که این اقدام و عمل، در ظرف یک‌ سال همه‌ی مشکلات را حل کند؛ اما مطمئنیم که اگر چنانچه اقدام و عمل به صورت برنامه‌ریزی شده و درست انجام بگیرد، ما در پایان این سال آثار و نشانه‌های آن را مشاهده خواهیم کرد. از همه‌ی کسانی که در این راه تلاش کردند و تلاش میکنند، تشکر میکنم.

 

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب

متن ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسم‌اللّه الرحمن الرحیم

ایران اسلامی با استعدادهای سرشار معنوی و مادی و ذخائر و منابع غنی و متنوع و زیرساخت‌های گسترده و مهم‌تر از همه، برخورداری از نیروی انسانی متعهد و کارآمد و دارای عزم راسخ برای پیشرفت، اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی کند نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق می‌آید و دشمن را که با تحمیل یک جنگ اقتصادی تمام عیار در برابر این ملت بزرگ صف‌آرایی کرده، به شکست و عقب‌نشینی وا می‌دارد، بلکه خواهد توانست در جهانی که مخاطرات و بی‌اطمینانی‌های ناشی از تحولات خارج از اختیار، مانند بحران‌های مالی، اقتصادی، سیاسی و ... در آن رو به افزایش است، با حفظ دستاوردهای کشور در زمینه‌های مختلف و تداوم پیشرفت و تحقق آرمان‌ها و اصول قانون اساسی و سند چشم‌انداز بیست ساله، اقتصاد متکی به دانش و فناوری، عدالت بنیان، درون‌زا و برون‌گرا، پویا و پیشرو را محقق سازد و الگوئی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد.

اکنون با مداقه لازم و پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی که در ادامه و تکمیل سیاست‌های گذشته، خصوصاً سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و با چنین نگاهی تدوین شده و راهبرد حرکت صحیح اقتصاد کشور به سوی این اهداف عالی است، ابلاغ می‌گردد.

لازم است قوای کشور بی‌درنگ و با زمان‌بندی مشخص، اقدام به اجرای آن کنند و با تهیه قوانین و مقررات لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف، زمینه و فرصت مناسب برای نقش‌آفرینی مردم و همه فعالان اقتصادی را در این جهاد مقدس فراهم آورند تا به فضل الهی حماسه‌ اقتصادی ملت بزرگ ایران نیز همچون حماسه سیاسی در برابر چشم جهانیان رخ نماید. از خداوند متعال توفیق همگان را در این امر مهم خواستارم.

سیّدعلی خامنه‌ای- بهمن ماه 1392

 

 

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی

سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتیبا هدف تأمین رشد پویا و بهبود شاخص‌های مقاومت اقتصادی و دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز بیست‌ساله، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا ابلاغ می‌گردد:
 -1 تأمین شرایط و فعال‌سازی کلیه امکانات و منابع مالی و سرمایه‌های انسانی و علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی و به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تسهیل و تشویق همکاری‌های جمعی و تأکید بر ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم‌درآمد و متوسط

2-پیشتازی اقتصاد دانش بنیان، پیاده‌سازی و اجرای نقشه جامع علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقاء جایگاه جهانی کشور و افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش‌بنیان و دستیابی به رتبه اول اقتصاد دانش‌بنیان در منطقه

3-محور قراردادن رشد بهره‌وری در اقتصاد با تقویت عوامل تولید، توانمندسازی نیروی کار، تقویتِ رقابت‌پذیری اقتصاد، ایجاد بستر رقابت بین مناطق و استان‌ها و به کارگیری ظرفیت و قابلیت‌های متنوع در جغرافیای مزیت‌های مناطق کشور

4- استفاده از ظرفیت اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها در جهت افزایش تولید، اشتغال و بهره‌‌وری، کاهش شدت انرژی و ارتقاء شاخص‌های عدالت اجتماعی

5- سهم‌بری عادلانه عوامل در زنجیره‌ تولید تا مصرف متناسب با نقش آنها در ایجاد ارزش، بویژه با افزایش سهم سرمایه انسانی از طریق ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه

6- افزایش تولید داخلی نهاده‌ها و کالاهای اساسی(بویژه در اقلام وارداتی)، و اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی و ایجاد تنوع در مبادی تأمین کالاهای وارداتی با هدف کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص

7- تأمین امنیت غذا و درمان و ایجاد ذخایر راهبردی با تأکید بر افزایش کمی و کیفی تولید(مواد اولیه و کالا)

8-مدیریت مصرف با تأکید بر اجرای سیاست‌های کلی اصلاح الگوی مصرف و ترویج مصرف کالاهای داخلی همراه با برنامه ریزی برای ارتقاء کیفیت و رقابت پذیری در تولید

9- اصلاح و تقویت همه‌جانبه‌ نظام مالی کشور با هدف پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی، ایجاد ثبات در اقتصاد ملی و پیشگامی در تقویت بخش واقعی

10-حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق:

  • تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم
  • گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز
  • تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات
  • برنامه ریزی تولید ملی متناسب با نیازهای صادراتی، شکل‌دهی بازارهای جدید، و تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی با کشورها به ویژه با کشورهای منطقه
  • استفاده از ساز و کار مبادلات تهاتری برای تسهیل مبادلات در صورت نیاز
  • ایجاد ثبات رویه و مقررات در مورد صادرات با هدف گسترش پایدار سهم ایران در بازارهای هدف

11- توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به منظور انتقال فناوری‌های پیشرفته، گسترش و تسهیل تولید، صادرات کالا و خدمات و تأمین نیازهای ضروری و منابع مالی از خارج

12- افزایش قدرت مقاومت و کاهش آسیب پذیری اقتصاد کشور از طریق

  • توسعه پیوندهای راهبردی و گسترش همکاری و مشارکت با کشورهای منطقه و جهان بویژه همسایگان
  • استفاده از دیپلماسی در جهت حمایت از هدف‌های اقتصادی
  • استفاده از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای

13- مقابله با ضربه پذیری درآمد حاصل از صادرات نفت و گاز از طریق

  • انتخاب مشتریان راهبردی
  • ایجاد تنوع در روش‌های فروش
  • مشارکت دادن بخش خصوصی در فروش
  • افزایش صادرات گاز
  • افزایش صادرات برق
  • افزایش صادرات پتروشیمی
  • افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی

14- افزایش ذخایر راهبردی نفت وگاز کشور به منظور اثرگذاری در بازار جهانی نفت و گاز و تأکید بر حفظ و توسعه ظرفیت‌های تولید نفت و گاز، بویژه در میادین مشترک

15- افزایش ارزش افزوده از طریق تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت و گاز، توسعه تولید کالاهای دارای بازدهی بهینه(براساس شاخص شدت مصرف انرژی) و بالا بردن صادرات برق، محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی با تأکید بر برداشت صیانتی از منابع

16- صرفه جویی در هزینه‌های عمومی کشور با تأکید بر تحول اساسی در ساختارها، منطقی سازی اندازه دولت و حذف دستگاه‌های موازی و غیرضرور و هزینه‌های زاید

17- اصلاح نظام درآمدی دولت با افزایش سهم درآمدهای مالیاتی

18-افزایش سالانه‌ سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت و گاز تا قطع وابستگی بودجه به نفت

19-شفاف‌سازی اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، فعالیت‌ها و زمینه‌های فسادزا در حوزه‌های پولی، تجاری، ارزی و ...

20-تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده، تولید ثروت، بهره‌وری، کارآفرینی، سرمایه گذاری و اشتغال مولد و اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به اشخاص دارای خدمات برجسته در این زمینه

21-تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن بویژه در محیط‌های علمی، آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی

22- دولت مکلف است برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی با هماهنگ سازی و بسیج پویای همه امکانات کشور، اقدامات زیررا معمول دارد:

  • شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی برای دسترسی به توان آفندی و اقدامات مناسب
  • رصد برنامه‌های تحریم و افزایش هزینه برای دشمن
  • مدیریت مخاطرات اقتصادی از طریق تهیه طرح‌های واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام در برابر مخاطرات و اختلال‌های داخلی و خارجی

23-شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت‌گذاری و روزآمدسازی شیوه‌های نظارت بر بازار

24- افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن

 

محورهای اقتصاد مقاومتی در صنعت آب و برق

  1. رویکرد جهادی ، تقویت فرهنگ جهادی در ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت و سرمایه گذاری.       
  2. رویکرد انعطاف پذیر
  3. رویکرد فرصت ساز
  4. رویکرد مولد
  5. رویکرد درون زا
  6. رویکرد پویا و پیشرو
  7. رویکرد برونگرا
  8. فعالسازی کلیه امکانات و منابع مالی   
  9. فعالسازی سرمایه های انسانی، به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیتهای اقتصادی، همکاری های جمعی، ارتقاء درآمد و نقش طبقات کم درآمد و متوسط
  10. فعالسازی سرمایه های علمی کشور
  11. اقتصاد دانش بنیان
  12. اجرای نقشه جامع علمی کشور
  13. ساماندهی نظام ملی نوآوری
  14. افزایش سهم تولید و صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان
  15. رشد بهره وری
  16. تقویت عوامل تولید
  17. توانمندسازی نیروی کار
  18. تقویت رقابت پذیری اقتصاد
  19. ایجاد بستر رقابت استان ها و مناطق
  20. اجرای هدفمندسازی یارانه ها
  21. افزایش تولید و اشتغال
  22. کاهش شدت انرژی
  23. اقتصاد عدالت بنیان و ارتقاء شاخص های عدالت اجتماعی
  24. ارتقاء آموزش، مهارت، خلاقیت، کارآفرینی و تجربه
  25. افزایش سهم سرمایه انسانی در ایجاد ارزش افزوده
  26. افزایش تولید داخلی نهاده ها و کالاهای اساسی به ویژه در اقلام وارداتی
  27. اولویت دادن به تولید محصولات و خدمات راهبردی
  28. ایجاد تنوع در مبادی کالاهای وارداتی و کاهش وابستگی به کشورهای محدود و خاص
  29. تامین امنیت غذایی
  30. مدیریت مصرف و اجرای سیاست های اصلاح الگوی مصرف
  31. ارتقاء کیفیت تولیدات داخلی
  32. پاسخگویی به نیازهای اقتصاد ملی از طریق اصلاح و تقویت نظام مالی کشور
  33. حمایت همه جانبه از صادرات کالاها و خدمات، تسهیل مقررات، گسترش مشوق ها
  34. تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات
  35. شکل دهی بازارهای جدید صادراتی
  36. تنوع بخشی پیوندهای اقتصادی با کشورها به ویژه در منطقه
  37. استفاده از تهاتر برای تسهیل مبادلات با سایر کشورها
  38. ایجاد ثبات رویه و مقررات در صادرات
  39. انتقال فناوری های پیشرفته
  40. تامین منابع مالی از خارج
  41. توسعه پیوندهای راهبردی و همکاری و مشارکت با کشورهای جهان به ویژه همسایگان
  42. استفاده از ظرفیتهای سازمان های بین المللی و منطقه ای
  43. افزایش صادرات برق
  44. صرفه جوئی در هزینه های عمومی
  45. منطقی سازی اندازه دولت
  46. حذف دستگاه های موازی و غیرضرور
  47. شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد
  48. جلوگیری از زمینه های فسادزا
  49. تبیین اقتصاد مقاومتی و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی
  50. مدیریت مخاطرات اقتصادی
  51. شفاف و روان سازی نظام قیمت گذاری و روزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار
  52. افزایش پوشش استاندارد برای کلیه محصولات داخلی و ترویج آن
  53.  


 

رهنمودهای مقام عالی وزارت جناب آقای مهندس چیت چیان

  1. این جلسات در هم جهت کردن سازمان، نزدیک کردن برنامه­ها، تبیین مهمترین مأموریتهای سازمان، انتقال تجربیات و نظرات گوناگون بسیار مفیدند و باید ادامه یابند.
  2. بایستی ساختار شرکتهایمان را با مأموریتهای اصلی خود تطبیق دهیم. یک زمانی اکثر فعالیت شرکتهای آب‌منطقه‌ای فعالیتهای توسعه‌ای و سازه‌ای متمرکز بود. امروزه اولویت‌ها و مسائل جدیدی مطرح شد. لذا بایستی ساختار خود را با مأموریتهای جدید تطابق دهیم.
  3. بهره‌برداری از تأسیسات و سرمایه‌گذاریها باید در کانون توجه مدیران ارشد بخش آب قرار گیرد. امروزه ضمن حفظ تأسیسات موجود باید بیشترین استفاده را از این داشته‌ها بکنیم. تأسیسات می‌توانند 50 سال عمر کنند یا 100 سال این بستگی به نحوه بهره‌برداری ما دارد.
  4. با هزینه اندک بهره‌برداری می‌توان عمر مفید تأسیسات مانند سدها را افزایش داد.
  5. اگر بخواهیم نظام درستی در بهره‌برداری و مدیریت منابع آب داشته باشیم باید یک ارتباط بسیار نزدیکتر و سازمان یافته با بهره‌برداران منابع آب داشته باشیم.
  6. در موضوع تعادل بخشی یک رکن اصلی درک کردن درست شرایط اجتماعی و تدبیر درست با حل مسأله است تا مثلاً برای بستن یک چاه غیرمجاز با ممانعت اجتماعی مواجه نشویم.
  7. مسأله آمار و اطلاعات منابع آب یک موضوع مهم برای مدیر منابع آب است. زیرا مبنای تصمیمات او را تشکیل می‌دهد. مدیر منابع آب باید ساختار خود را براساس نیازها و اولویت‌های جدید شکل دهد. این امر در ستاد در حال شکل‌گیری است که در شرکتهای آب‌منطقه‌ای هم باید شکل گیرد.
  8. بایستی به فلسفه مدیریت یکپارچه حوضه‌های آبریز معتقد باشیم و براین اساس عمل کنیم. یکی از آفت‌ها در هر استان آن است که مدیران استانی در رقابت برای افزایش سهم استان و شهرستان خود در تلاشند. برای مدیریت منابع آب باید نگاهی ملی داشت نه محلی و قومی قبیله‌ای.
  9. مسئولیت شرعی و اخلاقی و قانونی مدیران مغایر با نگاه محلی و استانی آنهاست.
  10. تلاش مدیران استانی برای افزایش سهم آب خود منجر به اختلال و ایجاد مسائلی غیرقابل حل در سایر استانهای مجاور می‌شود.
  11. روزی تمام اطلاع‌رسانی­ها از طریق روزنامه بود و تیراژ آنها محدود بود. اما الان با رسانه‌های دیجیتال مواجه هستیم که تمام اقشار جامعه را معطوف خود کرده و بسیار با گذشته متفاوت است. لذا لازم است نسبت به رسانه ها بیش از پیش حساسیت داشته باشیم
 

رهنمودهای مشاور محترم وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران، جناب آقای مهندس حاج رسولیها

  1. اقتصاد مقاومتی بعنوان بحث و اولویت روز کشور است.
  2. برای انتخاب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مهمترین شاخصی که مدنظر وزارت نیرو بوده بحث بهره‌وری بوده است. تعادل بخش و صیانت از آبهای زیرزمینی از مصادیق این بهره‌وری هستند.
  3. به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری، مقوله اقتصاد مقاومتی قطعاً مورد حمایت و پذیرش مردم و مسئولان قرار می‌گیرد و ما باید مباحث چالشی را پیگیری کنیم.
  4. نبایستی بحث دغدغه مالی کنتور ما را از اصل کار باز دارد.
  5. بحث سازه‌ای بحث داخلی خودمان است اما در بخش اقتصاد مقاومتی و تعادل بخشی باید گروهها و طیف‌های زیادی از مردم را همراه و متقاعد نماییم.
  6. برخی رسانه‌ها برچسب ها و مطالبی مانند (مافیای سد سازی) مطرح می کنند.. باید مدیران بخش‌ آب خودشان پاسخگوی تهمت‌ها و اتهامات و مطالب باشد و نباید موضوع را به مدیران بالادست ارجاع دهند.
  7. باید نسبت به مسائل و جریانات رسانه‌ای حساس بود. در روابط عمومی باید افرادی شایسته وجود داشته باشد که به این مسائل پاسخگو باشند.
  8. مقام عالی وزارت بر تألیف مقالات توسط کارشناسان بخش‌های مختلف در خصوص تعادل بخشی آبهای زیرزمینی تأکید دارند. چراکه امروزه حرف کارشناسی انعکاس بیشتری دارد.
  9. در آستانه کار مجلس جدید هستیم و به نظر می‌رسد همراهی نمایندگان با دولت بسیار فراتر از دوره قبل باشد. فلذا بایستی با نمایندگان ارتباط موثر برقرار کرد.
  10. نمایندگان را در خصوص مسائل اصلی آب مطلع کنید. از یک کودک خردسال تا یک پیرمرد باید همه آگاه شوند و آگاه سازی افرادی که تریبون‌های بزرگتری دارند اهمیت بیشتری دارد.
  11. تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی حجت را بر همه تمام نموده است.
  12. هیچ کس از کارشناسان امر نسبت به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقد مهمی ندارند. همه کارشناسان معتقدند اگر بخواهیم اقتصاد خود را سامان دهیم ناچار باید پیگیر این سیاستها باشیم.
  13. نام گذاری امسال به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نشان از نارضایتی مقام معظم رهبری از وضع گذشته دارد. به نظر می‌رسد که ایشان معتقدند که این سیاست‌ها چندان خوب پیاده نشده است.
  14. این سیاست‌ها ارتقا دهنده کشور ماست. نباید حالت نمایشی داشته باشیم.
  15. در دولت یازدهم به موضع آب‌های مرزی توجه ویژه‌ای شد. در جلسات اولیه شورای آب موضوع مطرح شد و رئیس جمهور تأکید ویژه‌ای داشته اند.
  16. در میان تمام طرح‌های دولتی، به طرح‌های آب های مرزی بیش از همه منابع تخصیص داده شده است.
  17. 600 میلیارد تومان اعتبارات در سفر ریاست جمهوری به استان آذربایجان غربی اختصاص داده شده. با تأکید بر آبهای مرزی که انتظار داریم آب منطقه‌ای آذربایجان غربی عملکرد خوبی داشته باشند. چون شخص رئیس جمهور شخصاً پیگیرند.
  18. من در خصوص قضیه تعادل بخشی نگرانم، اهمیت تعادل بخشی در نظر من حتی از آب‌های مرزی هم بیشتر است.
  19. در ارزیابی از مدیران شرکتهای آب منطقه‌ای موضوع تعادل بخشی در آن شرکت و سایر فعالیت‌های آن شرکت را در کف دیگر ترازوها قرار می­دهیم.
  20. در پایان سال 1395 یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب نسبت به ابتدای سال باید برداشت آب زیرزمینی کاهش یابد.
  21. این یک اثر ماندگار از شما مدیران برای نسل‌های بعد است.
  22.  اگر بخواهیم گل سر سبد کار بخش آب کشور را بیان کنیم باید به بحث آب قابل برنامه‌ریزی شده حوضه به حوضه، دشت به دشت و استان به استان اشاره کنیم.
  23. باید ابزارهای اندازه‌گیری در تمام حوزه‌های آبریز نصب شود تا بهتر و دقیق تر بتوان برنامه‌ریزی نمود.
 



بازدید:770

« اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال »

© تمامی حقوق این وب‌سایت، متعلق به شركت سهامی آب منطقه‌ای لرستان است.  |  تولید و پشتیبانی: گروه دیبا