|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان عنوان کرد:

طرح جامع مدیریت پسماند بایستی در کلیه شهرستان های لرستان و در مناطق مورد تایید در طرح جامع اجرایی شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: ساماندهی خودروهای حمل نخاله توسط دستگاه‌های مجری بایستی در دستور کار قرار گرفته و دستگاه‌های متولی با افراد خاطی برخورد قضایی داشته باشند و از مناطقی که توسط شرکت آب منطقه‎ای در طرح جامع پسماند برای دفن پسماند تائید شده اند، استفاده شود تا مشکلی برای منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی ایجاد نشود.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، نادر مختاری در جلسه کارگروه پسماند استان با بیان اینکه رودخانه‌ها به ‌عنوان رگ‌های حیاتی یک منطقه عمل کرده که متأسفانه مدتی است نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهرها سبب نابودی این مجاری زیبای آبی شده‌اند، افزود: ساماندهی خودروهای حمل نخاله توسط دستگاه‌های مجری بایستی در دستور کار قرار گرفته و دستگاه‌های متولی با افراد خاطی برخورد قضایی داشته باشند و از مناطقی که توسط شرکت آب منطقهای در طرح جامع پسماند برای دفن پسماند تائید شده اند، استفاده شود تا مشکلی برای منابع آب‌های زیرزمینی و سطحی ایجاد نشود.

وی بیان کرد: طرح جامع مدیریت پسماند که در کارگروه اجرایی طرح پسماند مصوب شده است، بایستی حتما در کلیه شهرستان های استان لرستان و در مناطق مورد تایید در طرح جامع اجرایی شود.

مختاری با اشاره به مشکل دفن زباله در شهرستان الشتر نیز گفت: چندین سال است که پیگیر این موضوع هستیم؛ در سایت خرگوش ناب الشتر حدود 4 حلقه آب شرب مردم در پایین دست محل دفن زباله قرار دارد و با توجه به مصوبه طرح جامع پسماند که محل جانمایی شده در مرز بین شهرستان های سلسله و دلفان قرار گرفته است، متأسفانه این مهم انجام نشده و با ورود شیرابه زباله به آب شرب مردم، ممکن است مشکلات منطقه‌ای به وجود آید.

وی افزود: در بحث ریختن نخاله‌ها در مسیل رودخانه های فعال استان، ضرورت دارد شهرداری‌های استان، خودروهای حمل نخاله های ساختمانی را که دارای کد و شناسه مشخص می باشند در مکان های مورد تایید آن ها، نخاله ها را دپو کنند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: در شمال شهرستان خرم‌آباد از پل جهادگران تا تنگ شبیخون شاهد وجود نخاله در بستر و حریم رودخانه ها توسط افراد سودجو هستیم که خوشبختانه مجموعه آب منطقه ای لرستان حدود 26 کیلومتر از رودخانه خرم آباد را در دستور کار پاکسازی داشته و با توجه دستور مقام قضایی آماده اجرای احکام صادره می باشیم. در خصوص رودخانه کرگانه که ورودی شهر خرم آباد از سمت تهران می باشد، نیز متاسفانه ریختن نخاله در حریم و بستر رودخانه ها توسط افراد سودجو صورت می‌پذیرد که منظره خوبی نداشته و انتظار می‌رود شهرداری با همکاری شرکت آب منطقه ای در اسرع وقت نسبت به پاکسازی رودخانه کرگانه اقدام نمایند.

مختاری با اشاره به اینکه در شهرستان بروجرد در خیلی از جاهایی که منطقه گردشگری و حاشیه رودخانه می باشد، شبانه افرادسودجو اقدام به ریختن نخاله‌های ساختمانی در حاشیه آن ها می کنند، بیان کرد: شهرداری‌ها کامیون‌هایی که اقدام به حمل نخاله می‌کنند را شناسایی کرده و لیست آنها را به شرکت آب منطقه‌ای ارایه داده تا دستور توقیف برای آنان صادر کنیم.

وی گفت: پاک‌سازی رودخانه گلرود بروجرد به طول 18 کیلومتر را در دستور کار داریم که در این راستا نیازمند همکاری شهرداری‌ها و سایر دستگاه های اجرایی هستیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای لرستان تصریح کرد: رودخانه تیره شهرستان دورود وضعیت خوبی ندارد و نخاله‌ها را داخل آن می‌ریزند که ضرورت دارد شهرداری دورود با همکاری شرکت نسبت به جلوگیری از ریختن زباله اقدام نماید.

وی با بیان اینکه با بالا رفتن قیمت و ارزش زمین در حاشیه شهرها، افراد سودجو به دنبال این هستند حریم، بستر و مسیل رودخانه‌ها را به زمین کشاورزی و مسکونی تبدیل کنند، افزود: از دستگاه‌های خدمات‌رسان انتظار داریم به این موارد مجوز لازم را ندهند و شرکت آب منطقه‌ای به دنبال آزادسازی بسترها از طریق دستگاه قضایی است.

کد خبر: 568
  تاریخ خبر : 13 اسفند 1397
 روابط عمومی
 1463
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 30
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 874
  • بازدید دیروز : 8,652
  • کل بازدید : 6,863,963
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 13:46:09
  • شناسه IP شما : 18.117.107.90

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020