|  رنگ  |  + 0 -  | 
ADA
بستن این پنجره
راهنما

این سایت مطابق با استاندارهای ADA برای نابینایان مناسب‌سازی شده و سازگاری این استاندارد در بخش‌های مختلف لحاظ گردیده است.
بستن این پنجره

گام دیگر تدبیر و امید در سدهای لرستان

اقدام جهادی برای تکمیل طرح آبسرده

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان افزود: در سالهای گذشته پیمانکار طرح یاد شده برای تکمیل و اجرای طرح با مشکلاتی همراه بوده که با برنامه ریزی انجام شده پیمانکار جدید تا یکماه آینده آغاز به کار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان از اقدامات گسترده برای توسعه و پیشرفت طرح سد آبسرده در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای لرستان، مهندس رضا میرزایی در جریان بازدید استاندار لرستان و نماینده شهرستان بروجرد از طرح سد آبسرده بروجرد افزود: عملیات سد آبسرده در سال 88 با هدف کنترل جریان های سطحی در محدود طرح و ذخیره آنها در مخزن این سد جهت توسعه آبیاری اراضی پایین دست به میزان 4500 هکتار و تولید انرژی برقابی به میزان 6 مگا وات بوده که در سال گذشته مراسم انحراف آب آن توسط وزیر محترم نیرو افتتاح گردید .

وی تصریح کرد:  این سد در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 30 درصد همراه بوده و تاکنون اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در آن هزینه شده است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل طرح یاد شده اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد  ریال نیاز است تا در مدت زمان سه سال طرح تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به مشکل تملک اراضی منطقه اظهار داشت:  اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح بوده و اعتبارات مورد نیاز برای تملک اراضی و سایر هزینه ها جدا از این اعتبار است.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات سد مخزنی آبسرده گفت: این سد از نوع سنگریزه ای با هسته رسی و با ارتفاع 80 متر از بستر رودخانه و با حجم مخزن 60 میلیون متر مکعب و تنظیم 75 میلیون متر مکعب در سال در دست ساخت بوده و در صورت تکمیل حجم بدنه دو میلیون و 650 هزار متر مکعب خواهد داشت.

وی تصریح کرد: شرکت آب منطقه ای لرستان برای تکمیل و توسعه این طرح از هیچ کوششی فروگذار نکرده و با برنامه ریزی انجام شده و استفاده از همه پتانسیل های موجود در راستای اجرا و تکمیل این طرح اقدام خواهد کرد.

استاندار لرستان نیز  ضمن تقدیر از زحمات مدیر عامل شرکت آب منطقه ای لرستان در راستای تحولات صورت گرفته در این شرکت اظهار داشت: مدیریت مهندس میرزایی موجب تحول در آب منطقه ای لرستان و توسعه و ترویج طرح های سد سازی در استان شده است.

مهندس هوشنگ بازوند با اشاره به آخرین وضعیت سد آبسرده نیز گفت: با توجه به نیاز شهرستان بروجرد، توجه ویژه به سد آبسرده در سال جاری در اولویت قرار دارد.

وی افزود: در آسیب‌شناسی انجام شده مشخص شد پیمانکار سد ضعیف بوده و بلافاصله توسط شرکت آب منطقه‌ای لرستان خلع ید شد و قرار است ظرف یک ماه آینده پیمانکار جدید پس از طی مراحل قانونی معرفی شود.

وی اضافه کرد: آبسرده سدی حیاتی برای استان و شهرستان بروجرد محسوب می‌شود و در سال جاری که سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری شده باید عملیات اجرایی آن با سرعت انجام گیرد.

وی با تأکید بر این‌که باید پیگیر اعتبارات این سد باشیم، افزود: به هیچ وجه نباید در سال تولید و اشتغال فرصت‌سوزی انجام شود و باید از فرصت‌ها جهت رونق تولید و اشتغال در راستای توسعه لرستان بیشترین بهره را ببریم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اهمیت طرح سد آبسرده برای این منطقه اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب و آینده نگری دقیق باید برای تکمیل این سد اقدام شود.

دکتر علاالدین بروجردی افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای جذب اعتبارات مورد نیاز این طرح از هیچ کوششی فروگذار نکرده و با هماهنگی مدیریت ارشد استان برای جذب اعتبار اقدام می شود.

وی تصریح کرد: تخصیص به موقع اعتبارات می تواند زمینه ساز رشد و توسعه طرح ها در شهرستان شود و باید با بهره گیری از پتانسیل های موجود در راستای جذب اعتبار و سرمایه، برای توسعه و تکمیل طرح های نیمه تمام اقدام کرد.

فرماندار شهرستان بروجرد نیز گفت: رفع موانع برای توسعه و اجرای این طرح از اهمیت بالایی برخوردار است که برای اجرای این مهم باید با همکاری بین بخشی برای رفع مشکل تملک اراضی اقدام شود.

علی کورانی فر افزود: با هماهنگی های انجام شده و دستور ویژه مدیریت ارشد استان، در سال جاری باید گامهای مهم و اساسی برای رفع موانع در این طرح برداشته شود.

وی تصریح کرد: فرمانداری بروجرد نیز برای آزادسازی حریم و رفع موانع تملک اراضی از هیچ کوششی فروگذار نکرده و با مجریان طرح همکاری لازم را خواهد داشت.

کد خبر: 285
  تاریخ خبر : 19 فروردین 1396
 روابط عمومی
 1851
سایتـــ های مرتبطـ

آمار بازدیدکنندگان

  • کاربران آنلاین : 10
  • بیشترین بازدید همزمان : 323
  • بازدید امروز : 310
  • بازدید دیروز : 8,652
  • کل بازدید : 6,863,399
  • آخرین به روزرسانی : 4 اردیبهشت 1403 13:46:09
  • شناسه IP شما : 52.14.8.34

راه‌های تماس با ما

  • آدرس : خرم آباد – میدان 22 بهمن – بلوار ولیعصر – بالاتر از تقاطع 60 متری – شرکت آب منطقه ای لرستان
  • کدپستی : 6814993437
  • تلفن : 06633224023
  • فاکس : 06633208060
  • پست الکترونیکی : lsrw[at]lsrw.ir
  • پیامک :
  • تلفن گویا : 06633206020